“세계 최고의 범학제적 ‘스마트시티 글로벌 융합혁신인재양성’ 교육과정의 성공적 운영으로 세계 최고 수준의 글로벌 교육기관으로 도약”“Leaping to a world-class global educational institution through the successful operation of the world's best interdisciplinary 'Smart City Global Convergence Innovation Talent Nurturing' curriculum”
○ (스마트시티 필요성) 4차 산업혁명, 개방형 혁신의 핵심 플랫폼인 「스마트시티」는 신산업 육성과 첨단 과학, 발전된 기술의 적용을 통해 미래도시의 모습을 구체화하는 분야로 기존의 전통적인 도시설계, 조경, 환경생태분야에 정보통신기술, 빅데이터분석기술, AI기술 및 제도적 혁신과 정책이 필요
○ (Necessity of Smart City) As a key platform for the 4th Industrial Revolution and open innovation, "Smart City" is a field that materializes the future of cities through fostering new industries and applying advanced science and technology, requiring information and communication technology, big data analysis technology, AI technology, as well as institutional innovation and policies in the existing traditional fields of urban design, landscape architecture, and environmental ecology.
- 기존의 도시들은 top-down 형태로, 자생형 비즈니스 모델 부재, 생태계 조성 미흡, 통합된
운영체제가 약했던 반면, 미래의 스마트도시는‘사람’중심의 bottom-up 형태로 자생적 생태계 구성이 가능하며, 다양한 비즈니스 모델 발굴, 글로벌 혁신 시대의 플랫폼으로 작용
- Whereas existing cities were top-down, lacking self-sustaining business models, having inadequate ecosystem creation, and weak integrated operating systems, future smart cities are 'people-centered' and bottom-up, enabling the formation of self-sustaining ecosystems, the discovery of various business models, and acting as a platform for the era of global innovation.
○ (스마트시티 전문인력 양성 필요성)현재까지는 전 세계적으로 스마트시티의 범분야적, 통합교육을 제공하고 연구하는 교육기관이 부재한 상태. 본 교육연구단을 기반으로 스마트도시 기반 혁신융합 교육커리큘럼을 제공하여, 스마트시티 전문인력 수급 및 미래 신성장동력 확보를 위한 가능성 확대, 해외 Top Class 대학과의 경쟁에서 우위 선점
○ (Necessity of Nurturing Smart City Professionals) To date, there is a global absence of educational institutions that provide and research interdisciplinary, integrated education for smart cities. Based on this education and research group, we will provide an innovation-convergence curriculum based on smart cities, thereby expanding possibilities for supplying smart city professionals and securing future growth engines, and gaining a competitive edge against top-class overseas universities.
○ 본 교육연구단은 「세계 최고의 범학제적‘스마트시티 글로벌 융합혁신인재 양성’교육과정의 성공적 운영으로 세계 최고 수준의 글로벌 교육연구기관으로 도약」이라는 목표를 달성하기 위해서 각 교육·연구, 산학협력, 국제화역량 강화 분야로 세분화하고 각 분야의 세부 목표 수립
○ To achieve the goal of "leaping to a world-class global education and research institution through the successful operation of the world's best interdisciplinary 'Smart City Global Convergence Innovation Talent Nurturing' curriculum," this education and research group has been subdivided into areas of education/research, industry-academia cooperation, and internationalization competency enhancement, with detailed goals established for each area.